Monthly goals – Maart

Bron foto

Maart is begonnen en een nieuwe maand betekend terugblikken op mijn oude doelen en nieuwe doelen opstellen. Benieuwd of ik doelen heb gehaald, kijk dan snel verder.

Terugblik op mijn februari doelen:

❤ Het voorbereiden van artikelen beter plannen.
Tsja dit gaat nog niet helemaal vlekkeloos. Ik moet echt iets bedenken waardoor ik makkelijker kan voorbereiden. Soms is het combineren van voorbereiden en een fulltime baan moeilijk.

❤ Deadlines stellen.
Het stellen van deadlines gaat me wel goed af. Al mijn artikelen die ik per week online wil zetten schrijf ik keurig op in mijn weekplanner. Ik weet dus wanneer ik iets online wil hebben, alleen het uitvoeren is een ander verhaal.

❤ Filmpjes maken.
En dit heb ik dus niet gedaan. Ik vind het toch een beetje akward om filmpjes van mezelf te maken. Dit had ik eerst ook met selfies dus misschien moet ik even door die angst heen.

❤ Een vast ritme krijgen in het opstaan en naar bed gaan.
Dit doel gaat me wel steeds beter af. Ik heb wel een vast ritme voor het opstaan, het scheelt als je vijf dagen werkt en dus vijf dagen vroeg op moet. Ik merk wel dat ik zelfs op mijn vrije dagen makkelijker op kan staan. Het slapen daarentegen is een ander verhaal. Ik heb een aan en uit tijd ingesteld op mijn telefoon. Zo gaat hij uit om 11 uur en kan ik dus niet meer kijken als ik op bed lig. Ik hoop dat dit een beetje scheelt.

❤ Oorbellen sorteren en netjes opbergen.
Nog zo’n punt waar ik niks aan heb gedaan. Ik kan beter mijn hele lijst van februari meenemen naar maart. Ik heb hier gewoon niet aan gedacht.

Mijn nieuwe doelen voor maart:

❤ Op zoek naar een manier om mijn berichten beter voor te bereiden.
Het voorbereiden van mijn berichten gaat nog niet helemaal zoals ik het zou willen. Negen van de tien keer is mijn artikel pas af de avond voordat het online moet. Ik vind het best lastig om mijn artikelen goed voor te bereiden in combinatie met een fulltime baan. Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe andere bloggers met een fulltime baan dit doen en wat de tips en trucs zijn.

❤ Uitzoeken hoe ik het beste filmpjes kan maken.
Ik blijf dit punt noemen omdat ik de stap voor mezelf wil zetten om unboxing filmpjes of iets anders op mijn blog te laten zien. Ik vind het nog steeds heel akward om mezelf terug te horen en zien op filmpjes. Maar ik denk dat dit ook iets is waar je je overheen moet zetten. Dus nieuwe maand, nieuwe poging en deze maand ga ik uitzoeken hoe ik het beste met mijn camera kan filmen, waar ik het beste kan gaan zitten enz. enz.

En ik denk dat ik het hierbij laat voor de maand maart. Vooral het eerste punt gaat me gewoon veel tijd kosten om dit goed uit te voeren. Ik moet echt een goed ritme krijgen in het voorbereiden en als dat eenmaal gaat kan je makkelijker een dag niet voorbereiden.

Geef een reactie

