Essence studio nails Moisturizing cuticle cream

Twee weken geleden liet ik jullie mijn ervaring met de Essence studio nails cuticle oil al lezen, vandaag ga ik jullie de moisturizing cuticle cream laten zien. Ik liet jullie al weten dat mijn nagelriemen op dat moment om te huilen waren. Maar zou daar nu verbetering in zitten? Kijk daarom snel mee.

Wat zegt Essence over dit product:

Balsem voor je nagels. de hydraterende nagelriemcrème biedt volop verzorging en vocht aan je nagels en vertroetelt nagelriemen met vitamines, panthenol, glycerine en rijke oliën. zeg maar dag tegen droge en broze nagels en nagelriemen.

Door het gebruik van de cuticle cream zouden mijn nagelriemen dus heerlijk zacht en verzorgd worden. Dus zeg maar dag tegen droge nagelriemen! 

De crème bevat de volgende ingrediënten:

Aqua (water), cetearyl, glycerin, glyceryl stearate se, olea europaea (olive) fruit oil, stearic acid, palmitic acid, propylene glycol, cocos nucifera (coconut) oil, vitis vinifera (grape) seed oil, panthenol, tocopheryl acetate, bambusa arundunacea leaf extract, tocopherol, lecithin, ascorbyl palmitate, hydrogenated palm glycerides citrate, hdi/trimethylol hexyllactone crosspolymer, ethylhexylglycerin, ceteareth-20, dimethicone, carbomer, silica, sodium hydroxide, phenoxyethanol, methylparaben, ethylparaben, propylparaben, butylparaben, parfum (fragrance), ci 16035 (red 40), ci 19140 (yellow 5).

Ik vind de geur van het product erg lekker. De geur is sterker dan die van de cuticle oil maar ook nu vindt ik dat niet storend. Het potje is van plastic maar ik zou er niet te wild mee omgaan. In de winkel lagen namelijk als verscheidene potjes waar barsten in zaten of waar de deksel al kapot was.
In het potje zit 15 ml maar de crème is erg zuinig in gebruik. Na openen is de crème zes maanden houdbaar. Wat ik erg netjes vind is er nog een seal folie over het potje zit, dus als de deksel er af gaat zit je niet gelijk met je vingers in de crème.

Maar doet de crème ook wat het belooft? Jazeker, mijn nagelriemen hebben er nog nooit zo mooi en verzorgd uit gezien. Nu smeer ik bijna iedere avond mijn nagelriemen even in. Ik smeer er wat crème op en masseer dat vervolgens in en de volgende dag zijn mijn nagelriemen heerlijk zacht. Net als de cuticle oil ben ik ook blij met deze verzorgende nagelriemcrème.

Essence studio nails moisturizing cuticle cream is te koop voor €1,99 bij Kruidvat filialen met het tweede Essence schap.

Heb jij ervaring met de nagelverzorgingsproducten van Essence?

One thought on “Essence studio nails Moisturizing cuticle cream

Geef een reactie

