De Liebster award

Bron foto

Een week of drie geleden ontving ik de Liebster award van Rose-Anne en Eke van Shared Minds. Mijn blogplanning stond alleen een beetje vol waardoor ik dit artikel niet eerder kon plaatsen. Maar vandaag is de dag dat ik de vragen van Rose-Anne en Eke ga beantwoorden. Lees dus snel verder.

Wat is de Liebster award?

De Liebster Award werd ooit in het leven geroepen om blogs met minder dan 3000 volgers onder de aandacht te brengen. Maar de award gaat nu voornamelijk rond onder bloggers die tot 200 volgers hebben. Het originele idee is dat je 11 random facts over jezelf verteld, het beantwoorden van 11 vragen van degene die jouw heeft getagd en 11 vragen stellen aan bloggers die jij nomineert voor de Liebster award.

Dus ik voeg ook nog 11 random facts over mezelf toe aan de 11 vragen die Rose-Anne en Eke mij hebben gesteld.

11 random facts

1. Ik ben een beetje een computer nerd. Of beter gezegd een technologie nerd. Ik hou van gadgets en dingen en dan verdiep ik me er ook helemaal in en kan ik er van alles over vertellen.
2. Ik ben verslaafd aan nagellak, want zo mag ik het wel noemen. Ik kom altijd wel thuis met een nieuw potje en zo koop ik ook wel eens kleuren dubbel.

Bron foto

3. Tijdens het foute uur op Q-music kan ik heel hard mee swingen.
4. Met eten ben ik geen makkelijke eter.
5. Mijn kamer is vaak een rommel en dat ruim ik één keer in de zoveel tijd op. In tegenstelling tot de klantenservice in de HEMA, die is netjes en geordend haha.

6. Het duurt heel lang voordat je mij boos hebt en dan moet je het wel heel bont gemaakt hebben.
7. Lezen is een grote hobby. Ik ga geregeld naar het Boekenfestijn en koop dan altijd wel nieuwe boeken. Mijn kamer lijkt dan ook wel een halve bibliotheek.
8. Ik verzamel pressed pennies en erfgoed munten. Dat zijn van die plat gewalste vijf cent muntjes met een opdruk en grote zilveren ronde munten met een afbeelding van een museum, bezienswaardigheid, e.d.

Bron foto

9. Mijn lievelingsdier is een koe.
10. Ik kan absoluut niet lopen op hakken. En dat terwijl ik zes paar hakken heb. Ik probeer het maar het liefst trek ik ze na vijf minuten weer uit omdat ik dan zere voeten krijg.
11. Mijn favoriete pretpark is de Efteling.

11 antwoorden

1. Wat is je favoriete quote?

Deze quote blijft mij al een vrij lange tijd achtervolgen. Lachen met vrienden en vriendinnen is tijdloos en voor fantasie ben je nooit te oud. En dromen kun je je hele leven lang waarmaken. Het is lastig uit te leggen wat voor betekenis deze quote voor mij heeft en daarom is het denk ik ook mijn favoriet.

2. Zou je onsterfelijk willen zijn? Ja/Nee? Waarom?
Ik zou niet onsterfelijk willen zijn. Het lijkt mij verschrikkelijk om al je geliefden te zien sterven en dat jij dan eeuwig blijft leven. Nee, niks voor mij.

3. Wat was je eerste huisdier ever?
Als je gaat kijken wat mijn eerste huisdier vanaf mijn geboorte was, dan waren dat een kater, hond en vogel. En ooit heb ik zelf goudvissen gehad. Ik ben als de dood voor spinnen maar toch wilde ik vroeger een wandelende tak want die waren heel ‘leuk’. Als ik nu een wandelende tak zie krijg ik al de bibbers.

4. Wat vind jij een absolute no-go wat betreft make-up?
Zo’n ontzettend dikke laag foundation zodat het net lijkt of je een porseleinen masker op hebt. Of niet goed uitgesmeerde foundation zodat je vlekken of zo’n rand ziet. Een foute kleur lipliner is ook een absolute no-go. Nu ben ik toch al niet zo’n fan van lipliners.

5. De meest grappige film die je ooit hebt gezien?
Poe dat is een moeilijke vraag. Ik heb zo veel films gezien dat het lastig kiezen is. Als ik er één moet kiezen dan ga ik voor Ice Age. Iedere keer als ik die film kijk dan moet ik lachen om Sid.

6. Wat zou je graag zelf willen kunnen maken? (qua koken…)
Taarten en zo! Ik heb het al zo vaak geprobeerd maar ik heb er gewoon geen geduld voor. Het gaat mij allemaal niet snel genoeg of het lukt niet en dan heb ik er al geen zin meer in. En dan zie ik bij sommige mensen zulke mooie taarten en cupcakes en dan ben ik stiekem wel een beetje jaloers

7. Wat is voor jou een personage uit een film/serie/boek die je inspireert?
Nu hoor ik jullie denken ‘dit zou Evelien wel moeten weten als ze een halve bibliotheek bezit’. Nou geloof me dat het nog best lastig is om hier een goed antwoord op te kunnen geven. Ik denk dat ik dan toch voor een dvd ga en dan voornamelijk de kinderfilms want deze films zitten vol met wijze lessen waar zowel jong als oud nog wat van kan leren.

8. Op welke Hollywood-ster zou je kunnen lijken?
Nog zo’n lastige vraag haha. * drie uur later* Na wat Googelen heb ik nog steeds geen idee op welke Hollywood-ster ik nu lijk. Ik heb wel een actrice waar ik graag op zou willen lijken. Scarlett Johansen vindt ik namelijk een prachtige vrouw.

Bron foto

9. Als je moest kiezen, zou je dan liever nooit meer mascara dragen of nooit meer foundation/concealer dragen?
Easy peasy, nooit meer foundation of concealer. Ik gebruik geen van beide, van foundation krijg ik altijd kriebels en concealer heb ik nog nooit gebruikt.

10. Wat was jou lievelingsvak op de basisschool?
Beeldend vormen. Bij dit vak kon ik lekker knutselen en tekenen, heerlijk vond ik dat. Op de basisschool had ik ook altijd een schriftje waarin ik tekende. Zo heb ik verschillende schriftjes vol met Pokémon getekend.

11. Als je ieder beroep zou kunnen doen ongeacht je vaardigheden, welk beroep zou je dan kiezen?
Dan zou ik alsnog voor het beroep van leerkracht gaan. Dit is gewoon zo’n prachtig beroep, jij bent degene die de kinderen wat moet leren. En het is prachtig als je de kinderen ziet groeien en vooruitgang ziet maken. Zeker de kinderen die met bepaalde vakken moeite hebben. En dat geeft je als leerkracht een super trots gevoel.

Bron foto

Mijn nominaties

Het is de bedoeling om deze award weer door te geven aan andere bloggers. Daarom ga ik ook blogs nomineren voor de Liebster award. Het is overigens wel lastig om bloggers te vinden die nog geen Liebster award hebben gekregen. Dus bij deze nomineer ik twee bloggers:

✿ Stephanie van My Journal Story

✿ Annemarie van Something Super Beautiful

En daarbij de vragen die zij moeten beantwoorden:

1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
2. Wat vind je het leukste aan bloggen?
3. Waar houd je je mee bezig als je niet blogt?
4. Omschrijf jezelf in vijf woorden
5. Wat zijn jouw dromen voor de toekomst.
6. Waar kun jij echt van genieten?
7. Wat is jouw guilty pleasure?
8. Wat is je favoriete drankje?
9. Wat is de mooiste reis die je ooit hebt gemaakt?
10. Van welk gerecht begin je spontaan te kwijlen?
11. Wat is het verhaal achter jouw blognaam?
12. Wat raad je iedere blogger aan?

3 thoughts on “De Liebster award

Geef een reactie

