The goals of 2015!

Bron foto

Ieder jaar stel ik weer voor mezelf voornemens waar ik me in het komende jaar aan zal gaan houden. Twee weken later ben ik die voornemens al vergeten hoor. Qua doelen ben ik zeker iemand die snel afhaakt. Dan heb ik er geen zin meer in of ik heb er geen tijd voor en noem maar op. Ik heb altijd wel een excuus om er mee te stoppen. Dit jaar gaan we dat anders doen! Ik ga voor mezelf kleinere doelen opstellen zodat ik me er makkelijker aan kan houden.

Minder snoepen & snacken

Ik wil meer gaan letten op wat ik eet. Ik ben iemand die van eten houd, vooral lekker eten. En er gaan ook de nodige snacks naar binnen. En al dat snacken merk ik nu wel aan mijn lichaam. Drie maanden niet werken en lekker eten is niet goed voor de lijn. Niet dat ik me niet prettig voel zoals ik er nu uitzie, ik irriteer me aan dat beginnende buikje. En dat is voor mij een teken om er iets aan te gaan doen. Mijn voornemen is om doordeweeks niet te snacken en in het weekend mag ik dan wat lekkers. Drie zakken chips bijvoorbeeld, haha just kidding. Dus dat betekend ook geen kaascroissantjes meer in de HEMA (I’m gonna miss them 😦)

Sporten

Ik was altijd een fantieke zwemmer. Was ja, nadat de Gorcumse Reddingsbrigade er mee stopte ben ik ook minder gaan zwemmen. Ik had niet altijd iemand die mee wilde gaan zwemmen. Ik trok altijd heel fanatiek baantjes en bij de Reddingsbrigade had ik een hele baan voor mezelf zodat ik lekker door kon zwemmen. En als ik nu banen ga zwemmen kom je in een stampvol zwembad. En nu houd ook de kou me tegen. En ik weet dat ik een auto heb maar je moet toch door de kou naar je auto. Dit soort excuses gebruik ik dan. Hetzelfde geld voor het hardlopen. Het is of te koud, te nat, te warm, enz. En ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen zin meer heb om na het werk in het donker te gaan lopen.
Dit jaar wil ik meer gaan zwemmen en zodra het buiten lichter wordt wil ik ook het hardlopen weer op gaan pakken. En wie weet ontdek ik wel een andere leuke sport.

Regelmaat in mijn slapen

Dit klinkt misschien raar maar ik wist ook niet hoe ik het anders neer moest zetten. Nu ik vijf dagen werk heb ik wel regelmaat in het opstaan. Vijf dagen per week gaat mijn wekker om zeven uur af. Dit is een gewoonte geworden en ik sta nu ook makkelijker op. Dit wil ik ook gaan doen met het naar bed gaan. Ik kan rustig tot een uur of één met mijn laptop zitten in bed. Of lezen, dan gaat de tijd ook ongemerkt snel. Maar zo kom ik niet aan de acht uur slaap per nacht. Ik ga me voornemen om iedere avond uiterlijk om elf uur in bed te liggen, in ieder geval doordeweeks. Zo kom ik toch aan mijn uren rust en zal ik me ook beter uitgerust voelen.

The ultimate reading challenge

En dan heb ik nog een voornemen dat ik niet zelf heb bedacht. Ik zag het op de blog van Teske en ik vond hem zo leuk dat ik dit voornemen ook wil gaan proberen. Ik lees ontzettend graag en bij deze challenge gaat het er om om zoveel mogelijk onderwerpen van het lijstje in een jaar af te strepen. Ik heb vaak dat ik een boek pak en na een paar boeken van hetzelfde onderwerp het lezen zat ben. Door middel van dit lijstje heb je onderwerpen waar je je aan moet houden en zo lees ik misschien wel meer verschillende boeken.
De lijst komt van Popsugar en is hier te vinden.

Wat zijn jouw doelen voor 2015?

Geef een reactie

