Update: Hoe bevalt het bloggen?

De tijd vliegt. Ondertussen bestaat mijn blog alweer een maand. Jaja je leest het goed, een hele maand. Voor mij is dit heel wat want meestal bestaan dingen waar ik aan begin niet zo lang dus dat zegt al heel wat over wat ik van bloggen vind.

Ik heb het net eigenlijk al gezegd, dingen waar ik aan begin bestaan meestal niet lang. Mijn interesse ebt dan weg en dan ben ik er klaar mee. Toch is het met het bloggen anders, ik kan mijn creativiteit hier kwijt. Ik ben gek op Photoshop en dat kan ik voor mijn blog ook lekker doen. En ik kan hier lekker kletsen over alles wat ik leuk vind, ik ben de baas over mezelf.

Maar hoe bevalt het nu echt?

Ik vind het bloggen echt heel erg leuk. Zelf vind ik dat ik al een heel eind op weg ben, een maand geleden had je mij niet moeten vragen hoe WordPress werkt of hoe je überhaupt een leuk artikel maakt. Ik kijk veel op andere blogs om te zien hoe zij een artikel beginnen, opbouwen, typen, enz. Kijken is leren zeg ik altijd maar. En ik leer er inderdaad van, je ziet nieuwe dingen en dat nodigt uit om het ook te proberen. Maar ook het enthousiasme van andere bloggers werkt heel aanstekelijk. Ik liep, voordat ik met mijn blog begon, al een hele lange tijd met het idee om zelf ook een blog te beginnen. Maar het hield mij altijd tegen dat ik daar te weinig make-up voor gebruikte of kocht tot ik de ingeving kreeg dat ik beauty ook kan combineren met andere onderwerpen die ik leuk vind. De vrijheid om te schrijven over de dingen die jij leuk vindt, dat maakt het bloggen voor mij leuk.

En dat ik volgers heb vindt ik helemaal geweldig! Ik had dat om heel eerlijk te zijn nog niet verwacht maar toch heb ik er al vier!! Ik ben mijn lezers ook heel erg dankbaar voor alle views, hier had ik na een maand nog niet over kunnen dromen.

Hoe nu verder?

Hoe? Nou gewoon, door te bloggen! Ik wil zeker doorgaan met bloggen. Wel zal ik even moeten kijken hoe ik het straks ga combineren als ik weer werk, maar daar is vast wel iets op te bedenken. En als ik echt zeker weet dat ik mijn blog wil behouden koop ik ook een domein, dus zonder het stukje ‘wordpress’ er achter. En ook mijn eigen hosting dinges (geen idee hoe je dat precies noemt) zodat ik mijn blog gewoon helemaal naar mijn stijl kan inrichten zonder vast te zitten aan een standaard template. Maar voor nu gaan we gewoon lekker verder zoals het nu is ;).

 

Bron foto’s: 12

2 thoughts on “Update: Hoe bevalt het bloggen?

Geef een reactie

