Insta Picture Perfect week 47

Follow my blog with Bloglovin

Hoi lieve lezers en lezeressen. Het artikel is wat later dan normaal, maar beter laat dan nooit ;). Afgelopen week heb ik onder andere Mario Kart voor de Wii weer gevonden, ben ik naar een verjaardag geweest en heb ik alvast wat Sinterklaas cadeautjes ingepakt.

Maandag

Ik had mijn nieuwe astma inhalers opgehaald bij de apotheek. Normaal is alles Nederlands maar nu is de hele verpakking inclusief inhaler in het buitenlands. Als het nu nog Engels was dan kon ik het lezen. Het enige wat Nederlands was was de bijsluiter en een ini mini klein stickertje op de doos met de Nederlandse naam.

In de buiten volière waren de laatste jonge parkietjes uitgevlogen waarna we de broedhokken weg hebben gehaald want ze blijven maar eieren leggen. Alleen kregen deze twee jonge parkietjes geen eten meer van hun ouders. Het eten in het nachthok wisten ze ook niet te vinden, ook niet nadat ik ze er twee keer in heb gezet en ze als een gek begonnen te eten. Het gepiep van deze twee naar hun ouders werd zo hard dat we ze maar naar binnen hebben gehaald. En nu gelukkig eten ze nu zelf en worden ze steeds levendiger.

Sammie het ei.

Mijn nieuwe verslaving, Onze Upon A Time. Wat is dit een toffe serie! Toen het op televisie werd uitgezonden heb ik het eigenlijk niet gevolgd, zo nu en dan keek ik een aflevering. Als een serie op tv komt vergeet ik iedere week te kijken. Een dvd is voor mij echt een uitkomst, kijken wanneer ik zin heb. Maar het is echt een aanrader.

Dinsdag

Ik dacht eigenlijk dat ik deze reclame verkeerd had verstaan maar ze bedoelen toch echt winterwielen. Het zijn toch altijd winterbanden? Of krijg je er nu ook leuke velgen bij met sneeuwvlokken? 😛

En dinsdag had ik ook de verjaardag van mijn oom. Taart, taart en nog eens taart. Omnomnom. 😬

Woensdag

Een vriendin zou komen gamen en ik had ein-de-lijk Mariokart weer gevonden. Ik had een doosje maar die was leeg en de cd was nergens te vinden. En aangezien ik pas mijn kamer had opgeruimd was ik toch wel een beetje bang dat ik de cd per ongeluk weg gegooid had. Maar gelukkig zat de cd in de Wii van mijn zusje die op zolder stond.

Cadeautjes voor het Sinterklaas spel inpakken.

Donderdag

Ein-de-lijk weer Photoshop. Al is dat wel wennen met een andere laptop. Ik ben echt blij dat ik de laptop van mijn moeder kan en mag lenen.

Vrijdag

Vrijdag had ik besloten om even lekker wat langer op bed te blijven liggen. Nu ik tijdelijk geen werk heb ben ik de afgelopen 2,5 maand toch altijd vroeg uit bed gekomen om dat ritme vast te blijven houden zodat ik binnenkort als ik weer kan gaan werken niet zoveel moeite heb met opstaan.

En ik besloot ook onze nieuwe elegantparkieten eens te laten vliegen door de woonkamer. Ik had er alleen nog niet over nagedacht hoe ik ze daarna weer in hun kooi zou krijgen want ze zijn nog erg schuw, zeker voor je hand. Het verbaasde me al dat ze in ieder geval uit hun kooi kwamen.

Na een uur prutsen zaten ze beiden weer in hun kooi. De één was tegen de lamellen gevlogen en kon ik met mijn handen pakken en wonder boven wonder bleef ze zitten. En de ander heb ik met het vogel schepnetje weten te vangen. Want ze zijn snel, heel erg snel.

En Sammie lag later op de dag heerlijk midden op tafel in het zonnetje.

Zaterdag

Ik keek altijd voordat ik ging werken naar de Sprookjesboom, Tita Tovenaar, Sprookjes van de Efteling en Het mysterie van … op Telekids. En aangezien ik was gevraagd om zwarte Piet te spelen in de HEMA kon ik weer lekker kinderprogramma’s kijken :).

Had ik al gezegd dat ik Piet moest spelen in de HEMA?

We waren overigens met zijn tweeën. Maar wat is dit leuk om te doen. Ik doe het nu voor het derde jaar op rij en omdat ik nu op zaterdag niet werk ben ik voor beide weekenden gevraagd. En hoe leuk is het als kinderen of hun ouders vragen om een foto?

En de echte pepernoot blijft toch het lekkerst. De HEMA is één van de weinige winkels die ze verkoopt geloof ik. Ik kan ze in ieder geval bijna nergens vinden.

Zondag

En van zondag heb ik geen foto’s zie ik nu. Ik heb ook niet erg veel gedaan, heb het gezellig gemaakt in mijn kamer door kaarsjes aan te steken en ben Once Upon a Time gaan kijken.

Voor deze week staat er nog een vriendinnen middag op de planning en zaterdag en zondag ben ik weer in de HEMA te vinden als Piet. EN er komen deze week nieuwe artikelen online, jaja deze keer echt!

Tot volgende week!

3 thoughts on “Insta Picture Perfect week 47

  1. ZIet eruit als een top week weer.
    Wat leuk dat jullie een buiten volière hebben! Dat hadden wij vroeger ook, een paar jaar geleden heeft mijn moeder het moeten stoppen omdat de kooi een hoop problemen gaf.. toen had ze het een tijdje binnen staan tot ik problemen had met zoveel stof en veertjes. Maar nu ik uit huis ben heeft ze weer een binnen volière. Zij geniet ook van het jongen etc. Ik heb er persoonlijk niet zoveel mee, maar het was wel leuk de periode dat we het hadden! 😀

    En wat super leuk dat je zwartepiet hebt gespeeld, veel kindjes blij gemaakt? 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

