Plog: Efteling

Ik ben gek op de Efteling en als er spaaracties bij de Albert Heijn zijn dan spaart iedereen in de familie mee. Kijk mee naar mijn fotoverslagje van mijn dagje Efteling.

Het is eigenlijk standaard als je naar de Efteling gaat file rijden. Het was het laatste weekend dat de Albert Heijn kortingskaartjes geldig waren en er was ontzettend mooi weer opgegeven. Dus ook wij stonden in de file naar het park. Gelukkig werden mijn zusje en ik gebracht dus dat scheelde de file naar de parkeerplaats.

De Pagode die hoog boven alles uit torent. Deze attractie is toch wel één van de gezichten van de Efteling. Als je naar de Efteling toe gaat zie je hem al boven alles en iedereen uitsteken. Ik vond dat vroeger echt prachtig. Dan was je bijna bij de Efteling.

Door naar het Carnaval Festival. Ik hou totaal niet van achtbanen dus ik vind dit soort attracties prachtig. En om heel eerlijk te zijn, na al die jaren zie ik nog steeds nieuwe dingen. En ik ben onder de fans denk ik één van de weinigen die Jokie leuk vindt :P.

Jokie de Prrretneus samen met Jet het vogeltje. Ik vind het prachtig.

Daarna vanwege de drukte bij de attracties lekker op ons gemak door het Sprookjesbos slenteren. Dit vindt ik één van de leukste dingen van het park. We hebben er ook geloof ik twee uur rond gelopen, wat gedronken en alles rustig bekeken. Veel mensen rennen hier haast doorheen. Ik kan dat niet, ik moet overal kijken.
De mist op het tweede fotootje viel nu mee. Ik was 1,5 week voor deze dag ook in de Efteling geweest met een vriendin en toen kon je het pad niet meer zien door de mist. Het leek haast wel of je een spookbos in liep. Al had die mist wel wat, het paste bij de druilerige dag.

Het kasteel van Doornroosje. Dit blijft een mooi gebouw om foto’s van te maken. Het ligt er nu ook prachtig bij met de bomen met de gekleurde bladeren. Al moet je met de traptreden uitkijken. Zonder regen zijn ze glad maar als het geregend heeft is het helemaal feest.

Ik kan genieten van de natuur, zeker nu het herfst is. Prachtig al die gekleurde bladeren. Langnek heeft overigens zijn winter tenue al aan.

Tijd voor een korte pauze! Ik ga altijd een beker thee halen op het Herautenplein. ‘De magische klok’ is mijn favoriete sprookje. Stiekem hoop ik dat de koningszonen ooit weer tot leven komen. Al wacht ik daar al heel wat jaartjes op :P. Voor mensen die het sprookje van de magische klok niet kennen, hier is het te lezen.

De bordjes in het Sprookjesbos blijven leuk.

Eigenlijk is het voor kinderen maar het Sprookjesbos entertainment is zo ontzettend leuk. Leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen mee dansen en zingen en de entertainers doen het ook gewoon heel erg leuk. Als ik kon zingen had ik dat ook heel graag willen doen. Helaas, en voor jullie misschien maar beter, zijn mijn zangkunsten niet te best.

Dit was mijn foto verslagje van mijn dagje Efteling. De kwaliteit van de foto’s is niet super, ze zijn maar gemaakt met de camera van mijn mobiel. Maar het gaat om de indruk van mijn dag. En de Efteling blijft gewoon een top park. Een abonnement staat daarom ook erg hoog op mijn lijstje.

 

One thought on “Plog: Efteling

  1. Ziet eruit als een leuk dagje Efteling! Ik ben daar nu 3 keer geweest en ik vind het ook wel een leuk park! Maar tis altijd zooooo druk daar! Uren wachten in de rijen, gelukkig viel het voor mij nog wel mee omdat wij altijd gingen als scholen bezig waren, maar ik heb het wel altijd leuk 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

